Preventivní zubní prohlídky v zubní ordinaci

Prevence je slovo latinského původu a znamená předcházení. Preventivní prohlídka u zubaře má za cíl předcházet vzniku onemocnění zubů a dásní.

Nejčastějšími problémy, se kterými se pacient dostaví k zubímu lékaři, jsou:

• zubní kaz (a jeho komplikace: bolesti zubů, „váčky“, aj.),
  • záněty dásní a parodontu (a jejich komplikace: krvácení dásní, bolesti a viklavost zubů, atd…).

Tato onemocnění vyvolávají bakterie zubního plaku. Správným a pravidelným čištěním zubů lze bakteriální povlak úspěšně odstraňovat.

Proto jsou tak důležité pravidelné preventivní zubní prohlídky, které by se měly provádět minimálně jednou za půl roku. U preventivních prohlídek kontrolujeme nejen stav zubů a dásní, ale také hygienu. V případě, že pacient nemá dokonalou ústní hygienu, provádíme důkladnou instruktáž čištění zubů.

V rámci preventivní prohlídky lze provést i profesionální čištění zubů

Mimo jiné je vhodné provést v rámci preventivních prohlídek i profesionální čištění zubů, které spočívá v odstraňování zubního kamene a pigmentů. Zubní kámen se odstraňuje šetrným ultrazvukem a pigmenty, které se usazují na zubech vlivem kouření a konzumace barevných jídel a nápojů (víno, džusy, káva, čaje, atd.), se odstraňují pomocí Air-flow (pískování).

Čistý zub = zdravý zub.

V současné době může moderní stomatologie nabídnout celou škálu špičkových funkčních a estetických řešení defektů chrupu (bílé výplně, keramické korunky, implantáty, atd), však bez dokonale zvládnuté techniky číštění zubů ztrácejí tyto vymoženosti svůj význam.

Preventivní prohlídka u zubaře v Dental Partners je hrazena z veřejného zdravotního pojištění!

Navštivte naši zubní ordinaci na Praze 9. Můžete nás kontaktovat či se rovnou objednat.